Sunday 24 April 2011

HORMAT BAHASA ORG LAIN!

update!update!update!
bila orang borneo mmulakn bicara akan jd isu!
why?sbb org borneo ni berbahasa baku?
so hina betulkah org berbahasa baku?
sekurang2nya aku sedar mana asal aku dilahirkan,dbesarkan & aku dpt pendidikan awal
satu2 negeri aku cintai SABAH!
hey!hey!hey!
ingat ini zaman batu ka!
mentality itu biarla terbuka!
orang sabah tidak tinggal atas pokoklah!
HARAP MAKLUM!
jangan fikir diri tu hebat d atas muka bumi ni!
kalau sabah itu mundur
kenapa ramai pelancong ramai datang berkunjung ya?
tanya dirila! tidak pun ketuk kepala untuk dapat jawapan!
mental betul orang begini!
hey,kau pernah ke sabah ka?
yang sedap mulut cakap orang sabah ni mundur,orang sabah ni tinggal atas pokok!
ataupun kau ni memang berada di zaman batu!
HORMATLAH BAHASA ORG LAIN!
AKU ULANG HORMAT BAHASA ORG LAIN!
kita semua dciptakan seindah kejadianNYA,kenapa tidak
mengunakan akal sebaik2nya..
aku ada hak untuk  meluah ketidakpuashatian
bila bahasa negeri aku dipersendakan!
so,manusia2 yang masih tidak sedar diri,masih di zaman kegelapan
sedarlah ya!!

P/S :: so buka minda anda ok! sila berbudi bahasa bila berbicara!!
          kau mahu tahu sangatkan sabah itu mundur atau tidak! aku titipkan kau pictures2 d bawah ni!

















5 comments:

  1. aish...aku dok pahang pon suke dok atas pkok...ape masalhnya kalo kita hidup atas pokok???hahaha...hidup jugak what..bodoh nyer owg yg suke mengutuk tmpat org..org mcm tu layak di campak lam gua kasi hidup cam zaman pakai cawat jer....huhu...peace!

    ReplyDelete
  2. sabar ya na..xmaju tu org gitu..pdulikn jakla org mcm tu,xda untung!kn?kn? :D

    ReplyDelete
  3. ainun : hahaha taw xpe..hmm ntahla sahabatku..napala ada mnsia mcm ni..terkilan jugala:(

    faizah : hehe..btl3x(upin n ipin) hehe 2lah napa ada manusia bgni yg msh x btamadun..haha..

    ReplyDelete
  4. sabo3..aku pun xpenah pi sana..ade rezeki, nak gak pi..huhuhu

    ReplyDelete